سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دبستان شهید زهره بنیانیان

بررسی تاثیر دوره پیش دبستانی در پایه اول در مصاحبه با دو تن از م

[ چهارشنبه 89/1/18 ] [ 11:35 عصر ] [ مدیریت دبستان ]

بررسی تاثیر دوره پیش دبستانی در پایه اول در مصاحبه با دو تن از معلمان پایه اول

خانم ژیان ظاهری، جناب عالی به عنوان معلم پایه اول نظرتان را در مورد دوره پیش دبستانی بیان نموده و بفرمایید آیا واقعا گذراندن دوره پیش دبستانی لازم است؟

خانم ظاهری: به نظر من آمادگی لازم است. چون برای پایه اول پیش نیاز می باشد.به خصوص در منطقه ما که منطقه ای دو زبانه است برای یاد گیری بعضی از مفاهیم خصوصا در موردی که نو آموزان والدین آنها سواد آنچنان نداشته باشد دوره آمادگی مفید می باشد.

2-با توجه به تجربیات شما دانش آموزانی که دوره آمادگی را گذرانده اند نسبت به آنهایی که این دوره را طی نکرده اند چه تفاوتی دارند؟

خانم ظاهری:دانش آموزانی که آمادگی را گذرانده اند یادگیری شان نسبت به مسائل درسی بیشتر است که این مورد بیشتر در بعضی از کودکان صدق میکند در صور تیکه بعضی از کودکان نیز هستند که بدون گذراندن این دوره هم میتوانند مطالب درسی را درک کنند ولی اگر در کلاس آمادگی شرکت کنند بازدهی کاری بیشتری خواهند داشت.

3-به نظر شما کار گروهی برای بچه ها مفید تر است یا فردی؟

خانم ظاهری:به نظر من کار گروهی بستگی به دانش آموزان دارد که اکثرا دوست دارند کار گروهی انجام دهند و بعضی دوست دارند کار فردی انجام دهند.

.1-آقای مسعود امین پور ،نظر تان در مو رد آمادگی دو ساله چیست؟

آقای امین پور:به نظر من دو سال گذراندن دوره آمادگی برای کودکان بسیار سخت و مشکل می باشد و کودکان را از مدرسه زده می کند .

2- نظرتان را در مورد تاثیر دوره آمادگی بر پایه اول بفرمایید؟

آقای امین پور:در دوره آمادگی اگر مربیان بتوانند نیاز های کودکان را برآورده کنند و بتوانند محیط مدرسه،حیاط مدرسه، استفاده درست از وسایل مدرسه، استفاده صحیح از توالت ها و انجام کارهای شخصی را به نو آموزان یاد بدهند و آنها می توانند در پایه اول که وارد مدرسه شدند بسیاری از مشکلات خود را حل کنند بدون اینکه به کسی وابسته باشند .

3-به نظر شما دانش آموز انی که دوره آمادگی را طی کرده اند نسبت به دیگران چه تفاوتی دارند؟

آقای امین پور:آنها در کلاس زودتر به مطالب درسی می رسند و در جواب دادن سریع تر هستند مثلا در رنگ آمیزی کردن و یا حتی شیوه ی به دست گرفتن مداد.

4- نظرتان را در مورد تاثیر دوره ی آمادگی بر روحیه ی دانش آموز و یا بر زبان آموزی چیست؟

 آقای امین پور:بستگی به خود مربی دارد که بتواند تا چه اندازه تاثیر گذار باشد و مطالب و مفاهیم را به کودکان بیاموزد ،البته ما مشاهده کرده ایم که از نظر گفتاری نوشتاری تا حد زیادی موفق بوده اند.

5-آیا خودتان فرزندی دارید که دوره ی آمادگی را گذرانده باشد؟به نظر شما این دوره چه تاثیری داشته است ؟

آقای امین پور:بله من دختری دارم که در حال حاضر در مهد کودک بهزیست است که از نظر حرف زدن ،شعر خواندن ،نقاشی کردن و... پیشرفت زیادی داشته ولی در بعضی از موارد مقداری شلوغ شده و حرف شنو نیست.

مصاحبه از::لیلا ساعدی ،لیلا لطفی ا قدم